lördag 16 maj 2009

Tack till vårens uppsatsförfattare

Tack för att jag har fått förmånen att vara er handledare. Att handleda är bland det roligaste man kan göra som universitetslärare (tycker i alla fall jag). Det innebär ju att följa människor som har en idé fram till dess de undersökt och uttryckt denna idé i ett färdigt arbete.

För mig är det intressant för att jag får lära mig om så många nya ämnen och just att följa processen i tänkandet är väldigt fascinerande. Jag hoppas ni går vidare i livet med lite mer kunskaper och självsäkerhet när det gäller ert yrke och skrivande och jag hoppas ni kan tillämpa de kunskaper ni fått i kursen självständigt arbete på olika sätt.

Dessutom hoppas jag att erfarenheten att skriva inte har varit alltför avskräckande så att ni (helst) gärna grabbar pennan för att utreda, undersöka och tycka om saker och ting.

Hälsningar

- Eva

Inga kommentarer: