onsdag 23 september 2009

Hur man söker artiklar

Jag har gjort i ordning en powerpoint-presentation som jag använder i en kurs om hur man som nybörjare söker och läser artiklar. Jag hoppas att den kan ge viss info även till andra studenter (främst i mina kurser, eller de som läser självständigt arbete)

Hoppas "uppladdningen" funkar nu :)

Här är presentationen (har varit tvungen att ta bort länken då den inte funkar utan leder fel)

Det är en liten irriterande räknare på sidan som kommer upp, som räknar ner sekunder, detta för att jag är för snål för att betala för denna tjänst. Men efter sådär 30 sekunder är det klart.

Klicka på download på sidan som kommer upp

Kör helst filen som powerpointpresentation dvs klicka på den lilla "projektionsduken" som brukar finnas som tredje ruta i hörnet längst ner till vänster på powerpointsidan.

Inga kommentarer: